onsdag 25. januar 2012

Pose av konvolutt - Tutorial

Det har vært veldig populært og lage posekort, posealbum, poser til snop og diverse i det siste. Disse posene blir ofte fort rivd vekk fra butikkene, og noen steder er de ganske så kostbare. Så derfor tenkte jeg og vise hvordan jeg lager mine poser selv :-)


Ta en helt ordinær konvolutt, og lim den igjen.




Preg begge langsidene og en av kortsidene. 
Her har jeg preget ved 1/2 Inch. 
Vil du ha en pose som er større preger du bare lenger inn på konvolutten.


Klipp deretter av den kanten der du ikke har preget




Så klemmer du opp pregekantene så konvolutten blir til en "boks". 
Flippene i bånn kommer da automatisk ut.



Flippene limes inn slik som her.




Sidene dyttes inn slik at du får poseformen.
Og vips så har du nå en pose... :-)




Noen vil ha en brettekant. 
Preg da kanten der du vil ha bretten, og bryt fibrene godt.




Og her kommer et lite tips..
Om du vil punche en kant nederst på flippen, gjør dette mens kanten er brettet ned. Ellers vil den forsyve seg når du bretter den og du vil se en liten del av  innsiden på konvolutten.


Og slik ble min når den ble ferdig :




Om noe skulle være uforståelige ved denne tutorialen, så ikke nøl med og spørre, så skal jeg svare så godt jeg kan.. Om du bruker den er det utrolig morsomt om du legger igjen en link under her så jeg kan få se.
Legg gjerne igjen en kommentar om hva slag turorialer DU kunne ønske deg og se fra meg  i fremtiden, så skal jeg se hva jeg kan få til.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentarer, jeg setter utrolig stor pris på de :-)