onsdag 28. mars 2012

Liten trekkspill bok - Tutorial

Vet ikke helt hva jeg skal kalle denne greia her, så om noen har et bedre navn en trekkspill bok så kom mer en gjerne med forslag.. :-)
Kameraet mitt lever fortsatt sitt eget liv, så plutselig blir bildene helt bluret uansett hvor mange bilder jeg tar. Men håper de ble bra nok til denne tutorialen. Men som ellers så håper jeg dere sier i fra om det er noe dere lurer på, så skal jeg svare så godt jeg kan!

Så da begynner vi :-)




Jeg bruker en type papir som malerne legger på gulvet når de maler.. En form for litt tykt gråpapir. Jeg vil at lommene mine skal være 2 1/2" x 4. Så da skjærer jeg til 5 remser i størrelse 3 1/2" x 8"
Men du kan bruke hva som helst av papir. 


Så legger jeg en og en remse på mitt Martha Stewart Scoreboard og scorer inn en 1/2" på hver langside.


Så bretter jeg de i to uten og bruke scoreboard, lettere og justere de da.




Skjær bort den 1/2" du har scoret på den ene halvsiden. Så legger du lim på de gjenværende og limer posen sammen.




Slik ser det da ut hos deg :-)
Og om du vil pynte de, så er tiden inne for og gjøre det nå.
Kanskje du vil punche halvsirkler i posene, lage pyntekant. Stemple posene eller legge på designpapir.




Så legger du lim på alle posene så midt stilt som du kan. En av posene trenger lim på begge sidene.





Slik ser de ut nå





Så lager du eventuelt tagger, eller hva annet du vil ha i posene.
Viktig at du lager disse før coveret slik at du kan få tatt hensyn til eventuelt høyde om du tilfører det. Slik som jeg har gjort her.




Og så må du måle deg til hvordan du vil ha coveret. 
Jeg har målt meg til at fronten blir 4", bunn 1/2", baksiden 4 3/4", topp 1/2", og resten blir frontlappen.
Grunnen til at jeg velger og la baksiden være lenger en fronten er fordi jeg har laget håndtak til tagene mine.
Pynt og finn lukkemekanismen du vil ha før du limer.
Deretter limer du lommene direkte på front og bakside.




Da skal du sitte med dette :-)




Og slik blir fronten.. Og hvordan du velger og ha den er opp til deg.




Slik ble min.. Enkel og grei. Også tenke jeg at den kan brukes til og lage personlige gavekort. 





Og her er den nye med en av de jeg har laget fra før av.. Mer av den kan du se HER

Så håper jeg du koser deg med denne tutorialen, og legg gjerne igjen en link om du bruker den, så får jeg se det fine du lager...
Og igjen sier jeg... gi meg gjerne et hint om hva slags tutorial du vil like og se her, så skal jeg se hva jeg får til ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentarer, jeg setter utrolig stor pris på de :-)