fredag 12. august 2016

Herlig sommerferie, fantastisk gave + netthets!

Da har jeg hatt en superlang og helt herlig sommerferie. En sånn en som egentlig krever en ferie etter ferien.. *flirer* Men det har vært utrolig deilig med masse venner, og familie. Ekstra flott må jeg si hytteturen uten dekning var, fikk først litt abstinenser, men det gikk fort over, og nå har jeg egentlig bare lyst til og flytte ditt.. *smiler*

For på nett leser jeg om masse nettmobbing innenfor dette miljøet. Og det gjør meg utrolig trist. Susanne Halseth stod frem, og The Paper Crafting tok tak i det. Så stod Silje Kristin Aunan frem og fortalte om sine opplevelser, og jeg synes det er ufatelig trist, men så utrolig bra at noen tar det opp. Papirlosjen har også laget et støtte innlegg hvor de tar avstand fra slike ting. Det er også en blogg som har lagt ned da de oppdaget at de hadde nett troll. Og jeg beundrer så fælt de som tar avstand fra dette. For det mest skremmende er at de fleste og egentlig nesten de verste nett trollene er de som ikke aner selv at de er det. Jeg ser at de som har vært verst i noen av de situasjonene jeg har sett, faktisk leverer støtteerklæringer rundt det her. Og jeg må jo tro at de ikke er så utspekulerte at de gjør det med vilje, men at de faktisk ikke selv aner at de er ufine. Men jeg har lest mange av støtteerklæringene, og jeg må si at fortsatt er jo majoriteten i denne hobbyen her noen utrolige fantastiske mennesker, også får man heller prøve og boikotte de som er netttroll, og ikke kommentere hos de, og heller late som om de ikke eksisterer, så vi heller kan bruke energien vår på noe positivt isteden :-)

En som i sommer virkelig har gjort noe positivt for meg er Lena Løken med bloggen Lenas kort.
Når jeg kom hjem fra ferie lå dette herlige kortet i min postkasse, og det med en herlig liten scrappegave også.




En superhyggelig tekst var også skrevet, og jeg kjenner at jeg ble så takknemlig og så fantastisk glad. Jeg blir så ydmyk av all den herlig gleden jeg vet vi i dette miljøet kan skape, og er det en ting som er sikkert, så er det at denne måten og spre glede på stopper ikke hos meg. Så plutselig sender jeg avgårde noe til noen også.

Tusen takk Lena, du gjorde dagen min helt vannvittig fantastisk <3 



4 kommentarer:

  1. Å, så moro å få da! Gladmelding i disse dager, det trengs.
    Tror de fleste har gode intensjoner i scrappemiljøet, synd at de dårlige får så mye oppmerksomhet.. Føler med de som er rammet, ord kan såre og gjøre mye skade.

    SvarSlett
  2. Sikke et glad og dejligt kort at få :) Der er intet bedre, end noget som giver en smil på læben!
    Klem Pia

    SvarSlett
  3. Sakser litt fra innlegget ditt:
    "For det mest skremmende er at de fleste og egentlig nesten de verste nett trollene er de som ikke aner selv at de er det. Jeg ser at de som har vært verst i noen av de situasjonene jeg har sett, faktisk leverer støtteerklæringer rundt det her."

    Dette er jo det særeste - de må jo vite at de sårer hvis de er ufine hos noen - men rett etter kommer med "støtteerklæringer". Er det for å sikre sitt eget skinn overfor omverdenen - at de liksom ikke er en del av mobben? Utrolig at det går an!

    For et koselig kort du har fått, og så hyggelig gjort. ♥ Ønsker deg en herlig helg! :-)

    SvarSlett
  4. Enig med Irene over her, det er jo helt utrolig når nett-trollene gir støtteerklæringer mot netthets!! Nei, folkeskikk er sterkt undervurdert som min bedre halvdel pleier og si....
    Heldige deg som fikk slik et flott kort i posten! Det lyser virkelig opp dagen!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentarer, jeg setter utrolig stor pris på de :-)