mandag 25. juni 2012

Hexogram utstillings eske Tutorial

Fortsatt helt dilla på hexogram. Så her kommer en utstillings eske :-)


Så håper jeg dere blir inspirert :-)


Du trenger tre slike lokk. Tutorialen på disse finner du i bloggen min HER.
Lag to med innermål  1 7/8" og en som er bitte litt mindre.
Og pynt de gjerne før du begynner og montere. 




Du trenger et gjennomsiktig ark.. Selv bruker jeg et overhead ark. Men jeg viser dere målene på et hvit ark slik at det synes. 
Preg ved : 1 7/8", 3 3/4", 5 5/8", 7 1/2", 9 3/8" og 11 1/2"
Også legger du tape på den lille kanten til høyre. Og det må være sterk tape.. Gjerne scoretape.
Og limer hele arket til en tube.




Så når du har en tube legger du tape langs bånn av tuben, dra IKKE av beskyttelsen!




Ta en av de store lokkene, og sett på. Det er litt triksing og miksing for og få dette på. Men om du setter det på, også drar du av tapen mens du klemmer plasten fra innsiden så pleier det og gå seg fint til.




Så tar du det lokket som er litt mindre, og dytter ned i bånn.






Da har du fått et platå slik som her..  
Om du skal ha noe spesifikt her kan du på forhånd skjære til et hull i platået slik at ting blir mer stabilt.




Så er det bare og sette på lokket og vips så er vi ferdige...




Slik ble min når jeg var ferdig.




Og mitt første forsøk på blomsterdekorasjon :-)



Som alltid håper jeg at dere spør om det er noe dere lurer på.
Og om dere skulle bruke tutorialen blir jeg veldig glad om jeg får se akkurat din løsning på denne esken.
Og er det en tutorial du skulle ønske deg, så la meg få vite det, så skal jeg se hva jeg kan få til ;-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentarer, jeg setter utrolig stor pris på de :-)