mandag 27. februar 2012

Stor gavepose - Tutorial

Jeg liker godt og gi bort gaver i disse posene..  Så tenkte kanskje dere og ville lære.
Så da begynner vi. :-)




Ta 2 ark i str 12" x 12"
Preg ved 0,5" - 2" - 3 1/2"
Snu arket 90° og preg ved 2"
Klipp bort den lille tappen jeg har skriblet på, og klipp den linjen jeg har streket på.


Så lager du det du vil skal bli front og bakside. 
Jeg har skåret til to ark i str 8 1/2" x 10" og distresset de med vintage photo.




Lim de på, og så er vi klare for og sette posen sammen.




Brett og lim opp den lengste kanten i bånn som vist her.




Ta lim på de kantene du har preget til 0,5" og lim de mot baksiden av de motsatte delene.




Legg lim slik som her, brett den sammen, og klem den godt fra innsiden.




For og være sikker på at bunnen skal være holdbar lager jeg en ekstra støtte til bunn i chipboard, 
eller et par lag bazill, som jeg limer inn.
Den er da 8 1/2" x 3"

Og da var vi ferdige...
Hvordan du vil lage den i toppen velger du selv.. På bildet under her har jeg laget hank på denne posen vi nettopp har laget, mens på de to andre har jeg satt inn eyelets og tred igjennom bånd som hanker.
Og du kan jo også velge og gjøre toppen her slik jeg gjorde med konvoluttposen, brette den ned, det er også ganske så stilig synes jeg.. 





Så nå håper jeg at du koser deg med denne tutorialen, og legg gjerne igjen en link om du bruker den så jeg får se på det flotte du lager. Og ikke nøl med og spørre om det er noe du lurer på.
Og skulle det være noe spesielt du/dere skulle ønske jeg lagde en tutorial på, så gi beskjed, så skal jeg se hva jeg får til :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentarer, jeg setter utrolig stor pris på de :-)