søndag 27. mai 2012

Hexogram eske Tutorial

Har dilla på hexogram, så tenkte jeg at jeg skulle vise dere en litt annerledes og superkul gave eske.


Skjær til et ark i størrelse 12" x 7"




Preg ved 1" og 4 1/2"




Snu arket og preg ved hver 1 7/8"
Det blir da : 1 7/8", 3 3/4", 5 5/8", 7 1/2", 9 3/8" og 11 1/4".

Så klipper du ved alle mine skriblende linjer.





Dette trinnet kan du hoppe over om du vil ha et mykt inntrykk av esken din i topp. Jeg personlig liker at den har harde kanter og det gjør jeg på denne måten : Jeg setter et merke midt i midten av hver side (15/16"). Så tar jeg linjalen og preger ned til hvert hjørne. Så passer jeg på og bøye og tøye på hver eneste brett så de er lette og håndtere når de skal settes sammen.
Og det er også her i prosessen hvor jeg velger og pynte ferdig esken.




Putt sterkt lim (scoretape) på den lille overskudds kanten.




Og også på hver flipp på andre siden av arket.




Når du har limt sammen langsiden av boksen, kan du sette den oppå et ark og tegne rundt den slik at du får laget til en "bunn" til esken din.(Du trenger 2) Jeg personlig synes den blir litt skakk, og velger og lage en custom made.. Tutorial på det kan du finne HER.
Lim den fast på en av flippene, dytt den ned i esken. Hold den så fast med den ene hånden fra innsiden mens du bretter de andre flippene over.




Beklager litt mye lys på bildet, men håper dere ser. Her er den da limt sammen i bunn, og jeg synes det ser uferdig ut. Derfor ba jeg dere om og lage to stk bunn. For nå tar du den andre bunnen du lagde og limer på her.




Og da blir den flott slik som her.




Så lager du hull i toppen av esken slik som vist ovenfor her.




Tre litt tråd igjenom, og vips så er den ferdig.. Er den ikke flott ?





Og her er min ferdig pyntet, og klar for og gis bort.




Og her ser du virkelig hvor flott bunnen blir om du lager den custom made.



Så da håper jeg dere har kost dere med denne tutorialen og at dere synes det er like gøy med disse eskene som jeg synes det er. Og bruker dere den blir jeg superglad om dere legger igjen en link så jeg kan få titte. Og skulle det være noe dere lurer på, så spør ivei, så skal jeg svare så godt jeg kan.
Og skulle det være en tutorial dere ønsker dere, så la meg få vite det, så skal jeg se hva jeg kan gjøre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentarer, jeg setter utrolig stor pris på de :-)