Poppet innom hobbylageret og fikk med meg nattoppgaven :-)
Nattoppgave - Gul. Og jeg ble altså sååååå fornøyd med dette kortet. Jeg stinker fortsatt på og ta bilder, men dette kortet er så fargerikt og gøy i virkeligheten.
Poppet innom hobbylageret og fikk med meg nattoppgaven :-)
Nattoppgave - Gul. Og jeg ble altså sååååå fornøyd med dette kortet. Jeg stinker fortsatt på og ta bilder, men dette kortet er så fargerikt og gøy i virkeligheten.
Digitreff med scrappegarasjen er alltid morsomt. Det er de beste treffene, og jeg håper jeg en dag får til og være med på et av de fysiske treffene deres.
Oppgave en var snøfnugg, også skulle man la seg inspirere av en tekst. Og lykken var at jeg hadde et stempel med akkurat den teksten :-)
Men gøy var det....Har ikke laget så mange kort i 2023. Men siden jeg har lovet meg selv og bruke mer tid på hobbyen og bli flinkere til og blogge, så synes jeg bloggen fortjener en topp ni innlegg. Instagram tror jeg har skylden for at det nå blir topp ni istedenfor topp ti som det pleide og være. Er jo lettere og lage en collage med 9 bilder ;-)
Og nå har jeg begynt og legge ut på instagram også, nå som all den reklamen jeg irriterte meg over er borte :-)
Noen av jentene jeg møtte på bygdescrappen har en egen gruppe på messenger hvor de innimellom avtaler og møtes på skype for og scrappe sammen. Jeg er så takknemlig for at jeg har fått lov og være en del av den gruppen.
For jeg må inndrømme at det er mye kosligere og scrappe når man scrapper sammen med noen.
Så mens vi satt og skravlet der ble det 2 kort til lagd, disse ble laget til utfordringen til scrappegarasjen inspirerer.
I dag har har jeg scrappet på skype med kusina, og et par jenter jeg møtte på bygdescrappen.
Kusinen min scrappet til utforingen inne på facebook sidene til scrappegarasjen inspirerer. Så da måtte jeg jo titte litt på oppgavene jeg også ;-) Og siden jeg likte de, begynnte jeg med oppgaven: La deg inspirere av en julesang.
Måtte jo lage noen pakkelapper i år. Det er ikke så mange gaver jeg gir bort, så da virket det overkommelig ;-)
Og dette er hva alle fikk i år, sorte til gutta, og røde til jentene :-)
Ja jeg har mistet munn og mæle.. Det kan se slik ut på bloggen, men det er ikke akkurat derfor nå.
Jeg har en bekjent som sluttet og scrappe for ti år siden. Så fikk jeg en messenger mld om at hun nå ryddet i boden, og hun lurte på om jeg ville ha det hun hadde av scrappesaker. Og det sa jeg selvfølgelig ikke nei til ;-)
Jeg gledet meg så til og få nye skatter, men lite viste jeg at jeg skulle få såååååå mye.... Jeg trodde det kanskje var en liten eske med resteting, men neida, se på det bilde her da:
Den esken var altså så tung at jeg nesten ikke klarte og bære den inn hjemme. Og det var så sykt mye skatter her. Så nå skal jeg sette meg ned og dedikere de 10 neste kortene til fantastiske Annette, og kun bruke ting fra denne skattekisten. Hun hadde tidligere bloggen som het Josefines vindu.
Og nå må jeg faktisk henge i, jeg har jo ikke eget scrapperom, og jeg har faktisk ikke plass til alt dette i skapet mitt på stua *Shitpommfritt*
Da har jeg og min kusine igjen møttes ish halvveis til fysisk treff. Denne gangen gikk turen til Bygdescrappen.
Jeg har alltid vært en stor fan av Elisabeth Bakken, hun lager de mest fantastiske kreasjonene. Så det var helt fantastisk for meg og møte henne i det virkelige liv. Har jo møtt henne når vi har vært på samme designteam, og i farta husker jeg ikke engang hvilket vi har vært sammen i... *flaut*
Møtte også mange andre helt fantastiske mennesker, og det virker som om scrappemiljøet her på Hokksund er veldig stort, og de møtes også utenfor treffdager både igjenom skype og hjemme hos hverandre.
Treffet varte kun fra lørdag til søndag. Det var ikke så mange oppgaver, og oppgavene måtte leveres på nett. Skulle virkelig ønske treffet var fra fredag, slik at det er verdt og reise så langt. Man blir jo døsliten av og kjøre over tre timer samme dag som man skal scrappe hele dagen og natten ;-)
Kjente også veldig på at det og levere digitalt gjorde at det sosiale ikke ble det samme. Ofte så samles man jo rundt det som er blir stilt opp/ut, og skravler. Når ting leveres digitalt kreves det at man er litt utadvent og tørr og gå bort til alle de ukjente og titte.
Men fikk da laget noen kort mellom all skravlingen, for ja jeg er ikke sjenert ;-)

Jeg er medlem av Folkeverkestedet - Det urbane grendehus, og de har lokaler på munken her i Arendal, som i år feirer 150 år. Hele munken er jo et kulturelt tilholdsted, så for og feire ble alle som har tilhold der med og feiret ved og vise frem hva de drev med. Jeg var jo da med og lage kort, og siden jeg satt i systuen ble kortene laget med rester av trådene de kastet, og jeg var og forsynte meg i knappe esken der ;-)
Det ble fire kort, og morsomt var det :-)
Mange er glad i og fargelegge i disse bøkene man får kjøpt med ferdig motiv, og med helt vanlige blyanter. Jeg har hørt noen spørre seg om hva de skal bruke de til når de er ferige. Og da er svaret mitt lag kort :-)
Nevøen min fikk et sett til jul, så da har jeg laget et kort. Men det skal sies at og fargelegge med vanlige billige fargeblyanter er hardt for hånden, så ha tålmodighet ;-)
Da måtte man hive seg rundt og lage et par konfirmasjonskort i siste liten. Var plutselig helt tom i eska mi her.
Men synes nå jeg fikk det til, så kanskje hurtigscrapping allikevel ligger for meg *flirer*
Fikk bestilling på invitasjoner til konfirmasjon. Satte storfornøyd i gang. Konfirmantene er tvillinger, og de ville at det skulle vises, og mor hadde en ide om to farger blå og lilla skråskjert. Så da var det basen jeg lagde. Jeg ville lage noe med masse forskjellig pynt og hadde masse ideer men neida, de ville ha det superenkelt. Så her er resultatet. Og tvillingene var superfornøyd ;-)
På grunn av jobben min hadde jeg finansavisen liggendes på bordet. Hadde ei venninne innom og hun utfordret meg til og lage et kort med den siden jeg hadde sagt at man kunne lage kort av alt. Og som en ekstra utfording fikk jeg ikke bruke noe scrappeutstyr.............
Så da var det bare og ta utfordringen da ;-)

Det har vært en helt fantastisk helg. Det var inspirerende demoer, og utrolig mange flotte og kreative bidrag. Jeg vant til og med på lodd.. Yuhuuuu.
Og fikk et par utfordringer som for meg ble noe veldig til utfordring også. Også har jeg klart og holde løftet mitt om og bli litt mer tro mot min egen stil.
Forrige treff jeg var på så var det ei som skrev at hun orket ikke lage kort til noe hun ikke kunne gi videre. Og jeg er fæl til og prøve og utfordre meg ekstra istedenfor og kose meg med min egen stil, så denne gangen føler jeg at jeg har fått et så stort utbytte av treffet. Jeg tror faktisk jeg har fått så mye kreativt påfyll at jeg nok kommer til scrappe litt mer nå fremover en jeg har gjort på en stund :-)